Przystosowanie (Adaptability) - Zwiększa STAb z 1.5 do 2.
Następstwo (Aftermath) - Kiedy Pokemon zemdleje po ataku, który wymaga fizycznego kontaktu, atakujący traci 1/4 HP.
Spojrzenie z góry (Air Lock) - Eliminuje zmiany pogody.
Analityk (Analytic) - Wzmacnia ataki, gdy użytkownik atakuje ostatni..
Punkt gniewu (Anger Point) - Wzmacnia Atak użytkownika gdy otrzyma cios krytyczny..
Przewidywanie (Anticipation) - Wyczuwa najgroźniejszy ruch przeciwnika.
Uwięzienie na arenie (Arena Trap) - Zapobiega ucieczce/cofnięciu przeciwnika z walki.
Złe sny (Bad Dreams) - Redukuje HP śpiących przeciwników.
Zbroja bitewna (Battle Armor) - Pokemon jest chroniony przed ciosami krytycznymi.
Pierś gołebia (Big Pecks) - Chroni Pokemona przed atakami zmniejszającymi Obronę..
Płomień (Blaze) - Kiedy Pokemon ma 1/3 bądź mniej HP siła jego ogniowych ataków wzrasta 1.5x.
Kakofonia (Cacophony) - Inaktywuje działanie dźwiękowych ataków.
Chlorofil (Chlorophyll) - Zwiększa szybkość Pokemona w dużym słońcu.
Czyste ciało (Clear Body) - Chroni przed obniżeniem statystyk.
Wielkie szczęście (Cloud Nine) - Eliminuje zmiany pogody.
Zmiana koloru (Color Change) - Zmienia typ użytkownika na typ ataku, który ostatnio był na nim użyty.
Złożone oczy (Compoundeyes) - Celność użytkownika jest zwiększona.
Odwrotność (Contrary) - Odwraca działanie ataków zmieniających statystyki.
Zaklęte ciało (Cursed Body) - Istnieje 30% szans, ze atak użyty na użytkowniku tej zdolności zostanie zablokowany.
Słodki urok (Cute Charm) - Kontakt fizyczny z użytkownikiem tej zdolności może zakończyć się zauroczeniem gdy przeciwnik ma przeciwną płeć.
Wilgoć (Damp) - Blokuje ataki polegające na samoomdleniu.
Defetysta (Defeatist) - Zmniejsza Atak i Specjalny Atak użytkownika o połowę gdy jego HP spadnie poniżej 50%.
Prowokacja (Defiant) - Zwiększa atak o 2 punkty po obniżeniu dowolnej statystyki.
Podbieranie (Download) - Gdy Obrona użytkownika jest większa od Specjalnej obrony zwiększa się Atak. Gdy Jest na odwrót bądź wartości Specjalnej obrony i Obrony są równe zwiększa się Specjalny atak.
Mżawka (Drizzle) - Wzywa ciężki deszcz gdy użytkownik tej zdolności pojawi się w walce.
Susza (Drought) - Mocne słońce pojawia się gdy użytkownik tej zdolności zaczyna walczyć.
Sucha skóra (Dry Skin) - Zmniejsza HP w silnym słońcu a ataki ogniowe są superefektywne. Ulecza użytkownika po oberwaniu wodnym atakiem i w cięzkim deszczu.
Ranny ptaszek (Early Bird) - Użytkownik tej zdolności szybciej budzi się z uśpienia.
Efekt zarodnika (Effect Spore) - Fizyczny kontakt z użytkownikiem może wywołać paraliż, uśpienie bądź zatrucie.
Filtr (Filter) - Redukuje obrażenia od super efektywnych ataków o 1/4. Atak zadający podwójne obrażenia zada x1.5, a czterokrotne - trzykrotne.
Płomienne ciało (Flame Body) - Fizyczny kontakt z użytkownikiem może zakończyć się poparzeniem.
Ogniowe wzmocnienia - (Flare Boost) - Zwiększa Specjalny atak 1.5 raza gdy użytkownik jest poparzony.
Błysk ognia (Flash Fire) - Zwiększa siłe ogniowych ataków po oberwaniu takowym.
Kwiaty na prezent (Flower Gift) - Wzmacia współtowarzyszy gdy świeci mocne słońce.
Płanetnictwo (Forecast) - Zmienia formę użytkownika do obecnej pogody.
Obczajanie (Forewarn) - Odczytuje ataki przeciwnika.
Przyjazna obrona (Friend Guard) - Zmniejsza obrażenia współtowarzyszy w walce.
Merdanie (Frisk) - Użytkownik poznaje trzymany przedmiot przeciwnika.
Łakomstwo (Gluttony) - Użytkownik szybciej konsumuje trzymaną Jagodę niż powinien.
Lepkość (Gooey) - Kontakt z tym Pokemonem obniża szybkość. (Pokemon lepi się do podłoża i atakuje jako ostatni).
Odwaga (Guts) - Zwiększa Atak podczas zmiany statusu.
Żniwa (Harvest) - Odnawia zużytą Jagodą na koniec tury, w której została zjedzona.
Leczenie (Healer) - Istnieje 30% szans, ze Pokemon ten uleczy sprzymierzeńca ze zmiany statusu na koniec kolejki..
Ognioodporność (Heatproof) - Zmniejsza siłe ogniowych ataków przeciwnika.
Ciężki metal (Heavy Metal) - Podwaja ciężar Pokemona.
Zbieranie miodu (Honey Gather) - Pokemon może zebrać miód.
Wielka siła (Huge Power) - Zwiększa Atak Pokemona.
Rwetes (Hustle) - Zwiększa Atak ale obniża celność.
Hydracja (Hydration) - Leczy zmiany statusu podczas ciężkiego deszczu.
Szybkie cięcie (Hyper Cutter) - Chroni przed obniżeniem Ataku.
Lodowe ciało (Ice Body) - Pokemon odnawia HP podczas gradu.
Świetlik (Illuminate) - Dzikie Pokemony się chętniej pojawiają.
Iluzja (Illusion) - Zmienia wygląd na ten ostatniego Pokemona w drużynie. Stworek powraca do własnego wyglądu po oberwaniu atakiem.
Immunitet (Immunity) - Chroni przed Otruciem.
Oszust (Imposter) - Pokemon używa ataku Morfowania (Transform) po wyjściu do walki.
Infiltrator (Infiltrator) - Ignoruje efekt Świetlnego ekranu (Light Screen), Odbicia (Reflect), i Samoobrony (Safeguard).
Wewnętrzne skupienie (Inner Focus) - Pokemon jest chroniony przed wzdrygnięciem (flinch).
Bezsenność (Insomnia) - Chroni przed uśpieniem.
Zastraszanie (Intimidate) - Obniża Atak przeciwnika.
Żelazne kolce (Iron Barbs) - Zadaje obrażenia równe 1/8 HP przy fizycznym kontakcie.
Żelazna pięść (Iron Fist) - Zwiększa siłę ataków pięściami.
Usprawiedliwiony (Justified) - Zwiększa Atak po oberwaniu Mrocznym atakiem.
Ostry wzrok (Keen Eye) - Chroni przed obniżeniem celności.
Niezdara (Klutz) - Pokemon nie może używać trzymanych przedmiotów.
Liściasta ochrona (Leaf Guard) - Chroni przed zmianą statusu podczas mocnego słońca.
Lewitacja (Levitate) - Chroni przed atakami typu Ziemia.
Lekki metal (Light Metal) - Zmniejsza o połowę ciężar Pokemona.
Piorunochron (Lightningrod) - Pokemon ten ściąga na siebie wszystkie elektryczne ataki i jest na nie odporny.
Zwinność (Limber) - Pokemon jest chroniony przed Paraliżem.
Trujący śluz (Liquid Ooze) - Zadaje obrażenia gdy przeciwnik zaatakuje tego Pokemona atakiem wysysającym HP.
Magiczne odbicie (Magic Bounce) - Zawraca ataki niezadające obrażeń na przeciwnika.
Magiczna obrona (Magic Guard) - Ten Pokemon może otrzymać obrażenia tylko od ataków.
Magmowa zbroja (Magma Armor) - Chroni przed Zamrożeniem..
Pole magnetyczne (Magnet Pull) - Blokuje możliwość wycofania/ucieczki przeciwników o typie Stalowym.
Cudowna łuska (Marvel Scale) - Zwiększa Obronę gdy zmieni się status tego Pokemona.
Minus (Minus) - Zwiększa Specjalny atak gdy towarzysz ma zdolność Plus.
Rębacz (Mold Breaker) - Ataki mogą być używane bez względu na Zdolność.
Nastrojowy (Moody) - Zwiększa losową statystykę o dwa poziomy i obniża jedną o poziom co każdą turę.
Nitro (Motor Drive) - Zwiększa Szybkość po oberwaniu elektrycznym atakiem.
Nadmierna pewność siebie (Moxie) - Zwiększa Atak o poziom po znokautowaniu przeciwnika.
Multiłuska (Multiscale) - Zmniejsza o połowę obrażenia odjęte z pełnego HP.
Multityp (Multitype) - Zmienia typ do adekwatnego do trzymanej Płytki.
Mumia (Mummy) - Fizyczny kontakt z użytkownikiem tej zdolności zmienia jego zdolność na "Mumia".
Ziołolecznictwo (Natural Cure) - Wszelakie zmiany statusu zostają uleczone po wycofaniu Pokemona z walki.
Bez obrony (No Guard) - Gdy ten Pokemon jest w walce wszystkie ataki zawsze trafiają.
Znormalizowanie (Normalize - Wszystkie ataki tego Pokemona mają normalny typ.
Niepamiętny (Oblivious) - Chroni przed zauroczeniem.
Palto (Overcoat) - Chroni przed utratą HP ze strony statusów pogodowych.
Zarastanie (Overgrow) - Zwiększa siłe roślinnych ataków gdy HP spada poniżej 1/3.
Własne tempo (Own Tempo) - Chroni przed zmieszaniem.
Kieszonkowiec (Pickpocket) - Pokemon kradnie atakującemu Pokemonowi przedmiot przy fizycznym kontakcie.
Nabytek (Pickup) - Gdy Pokemon spaceruje może podnosić różne przedmioty.
Plus (Plus) - Zwiększa Specjalny atak gdy towarzysz ma zdolność Minus.
Uleczająca trucizna (Poison Heal) - Odnawia HP gdy Pokemon zostanie otruty.
Trujący punkt (Poison Point) - Fizyczny kontakt z tym Pokemonem może zakończyć się otruciem.
Trujący dotyk (Poison Touch) - Istnieje 30 % szans, ze ten Pokemon otruje przeciwnika gdy zaatakuje go fizycznym atakiem.
Dokuczanie sercu (Prankster) - Zwiększa pierwszeństwo ataków nie zadających obrażenia o jeden poziom.
Presja (Pressure) - Sprawia, ze przeciwnik bardziej się męczy przy wykonywaniu ataków.
Czysta siła (Pure Power) - Zwiększa moc fizycznych ataków.
Szybkie stopy (Quick Feet) - Zwiększa Szybkość Pokemona gdy ten ma zmieniony status.
Danie z deszczu (Rain Dish) - Pokemon odnawia HP za każdą kolejką gdy pada ciężki deszcz.
Grzechotanie (Rattled) - Zwiększa Szybkość o jeden poziom po oberwaniu Duchowym, Mrocznym lub Robaczym atakiem.
Brawura (Reckless) - Zwiększa siłę ataków z odrzutem (recoil).
Uzdrowiciel (Regenerator) - Odnawia 1/3 HP po wycofaniu z walki.
Rywalizacja (Rivalry) - Zwiększa Atak gdy przeciwnik ma tę samą płeć lub zmniejsza gdy przeciwną.
Kamienna głowa (Rock Head) - Chroni przed obrażeniami z odrzutu (recoil damage).
Szorstka skóra (Rough Skin) - Zadaje obrażenia przeciwnikowi podczas fizycznego kontaktu.
Ucieczka (Run Away) - Pozwala zawsze uciec z dzikiej walki.
Piaskowa siła (Sand Force) - Zwiększa siłe Kamiennych, Ziemnych i Stalowych ataków o 30% podczas Burzy piaskowej.
Piaskowy pęd (Sand Rush) - Podwaja Szybkość podczas Burzy piaskowej.
Strumień piasku (Sand Stream) - Wchodząc do walki Pokemon wzywa Burzę piaskową.
Piaskowa osłona (Sand Veil) - Zwiększa zdolnośc do uników w Burzy piaskowej.
Wysysanie soków (Sap Sipper) - Ataki roślinne nie działają na tego Pokemona. Dodatkowo każdy cios takim atakiem zwiększa Atak użytkownika o jeden poziom.
Sklekotanie (Scrappy) - Pozwala uderzać Pokemony Duchy atakami dowolnego typu.
Spokojny wdzięk (Serene Grace) - Zwiększa częstotliwość pojawiania się dodatkowych efektów ataków.
Etykieta cienia (Shadow Tag) - Blokuje możliwośc ucieczki/wycofania z walki.
Wylinka (Shed Skin) - Pokemon może samoistnie sie uleczyć ze zmiany statusu.
Sama siła (Sheer Force) - Zwiększa siłe ataków z dodatkowymi efektai o 30% ale blokuje owe efekty.
Skorupa (Shell Armor) - Pokemon jest chroniony od ciosów krytycznych.
Pyłowa osłona (Shield Dust) - Chroni przed dodatkowymi efektami ataków.
Prostota (Simple) - Zwiększa moc ataków zmieniających statystyki dwukrotnie.
Powiązanie umiejętności (Skill Link) - Sprawia, że ataki wielouderzeniowe zawsze uderzają masymalna ilość razy.
Wolny start (Slow Start) - Przez pięć pierwszych tur Atak i Szybkość są zmniejszone o połowę.
Snajper (Sniper) - Zwiększa siłe ciosów krytycznych.
Śniegowy płaszcz (Snow Cloak) - Zwiększa zdolność do uników podczas Gradu.
Śniegowe ostrzeżenie (Snow Warning) - Gdy ten Pokemon zjawia się w walce zaczyna padać Grad.
Moc słoneczna (Solar Power) - Zwiększa Specjalny Atak i obniża HP w dużym słońcu.
Solidna skała (Solid Rock) - Zmniejsza obrażenia od superefektownych ataków.
Dźwiękoodporny (Soundproof) - Na tego Pokemona nie działają ataki dźwiękami.
Przyspieszenie (Speed Boost) - Po każdej kolejce Szybkość tego Pokemona wzrasta.
Stragan (Stall) - Pokemon zawsze atakuje po przeciwniku.
Elekrostatyczność (Static) - Fizyczny kontakt z tym Pokemonem może zakończyć się paraliżem.
Niezłomność (Steadfast) - Zwiększa szybkość użytkownika za każdym razem gdy się wzdrygnie.
Smrodek (Stench) - Odstrasza dzikie Pokemony.
Lepkie ręce (Sticky Hold) - Chroni przed kradzieżą trzymanego przedmiotu.
Sciąganie burz (Storm Drain) - Pokemon ściaga na siebie wszystkie wodne ataki i nie otrzymuje od nich obrażeń a także każdy taki atak zwiększa mu Specjalny Atak o jeden poziom.
Wola przetrwania (Sturdy) - Pokemon nie może zostać zemdlony jednym atakiem.
Przyssawki (Suction Cups) - Blokuje ataki, które polegają na wycofaniu przeciwnika z walki.
Szczęściarz (Super Luck) - Zwiększa częstotliwość ciosów krytycznych.
Rój (Swarm) - Zwiększa siłe robaczych ataków gdy HP spadnie poniżej 1/3.
Szybkie pływanie (Swift Swim) - Zwiększa szybkość użytkownika podczas ciężkiego deszczu.
Synchronizacja (Synchronize) - Oparzenie, sparaliżowanie lub zatrucie tego Pokemona kończy się tym samym dla atakującego.
Związane nogi (Tangled Feet) - Zwiększa zdolność uników gdy użytkownik tej zdolności jest skołowany.
Technik (Technician) - Zwiększa siłę ataków które mają moc równą 60 lub mniejszą.
Telepatia (Telepathy) - Blokuje obrażenia od Pokemonów sprzymierzonych.
Terapiorun (Teravolt) - Blokuje efekty zdolności, które osłabiają bądź uniemożliwiają użycie konkretnych ataków.
Gruby tłuszcz (Thick Fat) - Zmniejsza o połowę obrażenia zadne przez ogniowe i lodowe ataki.
Czarne okulary (Tinted Lens) - Zwiększa siłe nieefektywnych ataków.
Strumień (Torrent) - Zwiększa siłe wodnych ataków gdy HP spada poniżej 1/3.
Toksyczne wzmocnienie (Toxic Boost) - Zwiększa Atak 1.5x gdy użytkownik tej zdolności jest otruty.
Trop (Trace) - Pokemon kopiuje zdolność przeciwnika.
Wagarowicz (Truant) - Pokemon nie może atakować w kolejkach po sobie następujących.
Turbopłomień (Turboblaze) - Blokuje efekty zdolności, które osłabiają bądź uniemożliwiają użycie konkretnych ataków.
Nieświadomość (Unaware) - Ignoruje zmiany statystyk zrobionych przez przeciwnika przy obliczaniu obrażeń.
Odciążenie (Unburden) - Zwiększa szybkość gdy trzymany przedmiot został zużyty.
Załamanie (Unnerve) - Blokuje używanie Jagód przez przeciwników w walce..
Gwiazda zwycięstwa (Victory Star) - Zwiększa celność użytkownika i Pokemonów z nim współprzymierzonych.
Wola życia (Vital Spirit) - Chroni przed uśpieniem.
Absorbcja elektryczności (Volt Absorb) - Uzdrawia Pokemona gdy zostanie zaatakowany elektrycznym atakiem.
Absorbcja wody (Water Absorb) - Uzdrawia Pokemona gdy zostanie zaatakowany wodnym atakiem.
Wodna zasłona (Water Veil) - Chroni przed poparzeniem.
Słaba zbroja (Weak Armor) - Zwiększa Szybkość i zmniejsza Obronę po każdym oberwaniu atakiem.
Biały dym (White Smoke) - Chroni przed obniżeniem statystyk.
Cudowna obrona (Wonder Guard) - Tylko superefektywne ataki są w stanie ugodzić tego Poemona.
Cudowna skóra (Wonder Skin) - w 50% przypadków chroni przed atakami, które nie zadają obrażeń a zmieniają status Pokemona.
Tryb Zen (Zen Mode) - Zmienia kształt Pokemona gdy HP spadnie o połowę.