IndeksFAQSzukajGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Wskazówki do sędziowania walk pokemonowych

Go down 
AutorWiadomość
Vaphel
Admin
avatar

Liczba postów : 3173
Join date : 16/07/2013
Age : 26
Skąd : Mazovian

Karta Postaci
Profesja Główna:
Starter:

PisanieTemat: Wskazówki do sędziowania walk pokemonowych   Sob 18 Lip 2015, 15:07

By dobrze i w miarę sprawiedliwie sędziować walki trzeba ustalić sobie kilka rzeczy:
1. Czytając strategie graczy musimy się zastanowić czy jest możliwa do wykonania, więc np. to, ze Hippopotas czy Blastoise wyskoczą w powietrze i zaatakują z tamtąd jest mało prawdopodobne podobnie jak utworzenie z ataku Fali rulona kiedy wiemy jak ten atak wygląda.
2. Gdy walczy dwóch graczy między sobą to bardziej prawdopodobna co do celności i możliwości wykonania jest ta strategia, która jest ciekawsza, bardziej pomysłowa i możliwsza do wykonania (patrz punkt 1).
3. Ataki mają oprócz podstawowych działań (odejmowanie hp) także drugie efekty jak zmiana statusu (zatruwanie, paraliżowanie, usypianie, itp.) czy obniżanie statystyk (ataku, obrony, itp.) i muszą one być uwzględniane.
4. Pokemony mają takie statystyki jak:
HP – mówi ile hp ma stworek u nas na forum pomijany.
Atak – zwiększa bądź zmniejsza (patrz punkt 9) siłę ataków fizycznych stworka
Obrona – zwiększa lub zmniejsza (patrz punkt 9) obrażenia od ataków fizycznych
Specjalny atak – zwiększa lub zmniejsza (punkt 9) siłe ataków specjalnych stworka
Specjalna obrona – zwiększa lub zmniejsza (punkt 9) obrażenia do ataków specjalnych
Szybkość – mówi który stworek zaatakuje pierwszy (ten z większą szybkością)
5.  Jeżeli atak zawsze trafia to zawsze trafia! Jedyną opcją by nie trafił jest przekierowanie go, skontrowanie własnym atakiem, albo coś innego sprytnego ale na pewno unikanie nie pomoże bo atak zawróci i i tak trafi.
6. Jeżeli atak ma 100% celności i celność stworka nie została obniżona, ani przeciwnik nie zwiększył swojej zdolności do uniku to atak również trafia zawsze (chyba, ze strategia jest kiepska to może nie trafić).
7. Zawsze przy sędziowaniu trzeba sprawdzić jaką zdolność mają walczące Pokemony. Jest ona równie ważna co wszystko inne.
8. Warto sprawdzić sobie na Serebii czy Bulbapedii w Pokedexie jak działają na danego stworka ataki. Tam jest zapisane jaki ułamek bądź wielokrotność hp zabiera atak.
9. Obliczanie obrażeń:
9.1. Na początek musimy sobie przyjąć jaki procent hp to normalne obrażenia: weźmy na ten przykład, ze jest to 10%, zatem:
9.2. Połowa obrażeń to 5%, ćwierć wynosiłaby 2.5% ale nie bawimy się w ułamki i dajemy 3%, podwójne obrażenia to 15% a poczwórne 20%.
9.3. Porównujemy specjalny atak z atakiem i specjalną obronę z obroną. Jeżeli ich różnica jest mniejsza niż 15 to przyjmujemy że są sobie równe. Jeżeli atak jest większy od specjalnego ataku to do obrażeń zadanych fizycznym atakiem dodajemy 5% i na odwrót. Jeżeli obrona jest większa od specjalnej obrony to od obrażeń zadanych od fizycznego ataku odejmujemy 5% i na odwrót.
9.4. Każde osłabienie ataku, specjalnego ataku, obrony czy specjalnej obrony o 1 poziom to osłabienie obrażeń o 1% a podwyższenie o 1 poziom to podwyższenie obrażeń o 1 poziom. Statystykę można obniżyć/podwyższyć maks. o 5 poziomów.
9.5. Skonfundowanie sprawia, ze atak wymierzony w przeciwnika może zadać nam odpowiednie obrażenia.
9.6. Zatrucie czy poparzenie odejmuje 5% obrażeń co turę, tak samo grad czy inne tego typu rzeczy.
9.7. Obrażenia nie mogą być niższe od 1% nawet jeżeli kalkulując miało by być inaczej.
9.8. STAB zwiększa siłę ataków o 5.

Walki Koordynatorskie:
Walki W Konkursach różnią się tym od trenerskich, że mogą zakończyć się wygraną nie tylko gdy Pokemony padną (czyli będą miały 0% HP), ale także wtedy gdy straci się punkty konkursowe (to ta tarcza w anime obok zdjęcia trenera).
1. Na początek trzeba ustalić początkową liczbę punktów, przypuśćmy, ze będzie ich 10.
2. Punkty można tracić pojedynczo za:
2.1. oberwanie atakiem przeciwnika,
2.2. Użycia kombinacji, która nie jest widowiskowa,
2.3. punkty można stracić gdy przeciwnik widowiskowo obroni się przed naszym atakiem.
3. Jeżeli atak był podwójny (tak jak połączone ataki w podwójnych walkach), to traci się również dwa punkty.

_________________________________
Powrót do góry Go down
http://pokenova.forumpl.net/t94-fernando-de-la-rosa
Vaphel
Admin
avatar

Liczba postów : 3173
Join date : 16/07/2013
Age : 26
Skąd : Mazovian

Karta Postaci
Profesja Główna:
Starter:

PisanieTemat: Re: Wskazówki do sędziowania walk pokemonowych   Sro 25 Lis 2015, 18:30

Wskazówki uzupełniono o walki koordynatorskie.

_________________________________
Powrót do góry Go down
http://pokenova.forumpl.net/t94-fernando-de-la-rosa
 
Wskazówki do sędziowania walk pokemonowych
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mechanika Walk

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
PokeNova :: Sprawy Forum-
Skocz do: